ورمی کمپوست از چه چیزی درست میشود

ورمی‌کمپوست متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) به معنای نوعی کود آلی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌گردد.

بیش از ۲۷۰۰ نوع کرم خاکی در طبیعت وجود دارد این کرم‌ها با کاوش خاک و تغذیه عناصر موجود در خاک و آمیختن آن با آنزیم‌های موجود در بدن خود، خاک را تازه می‌کنند و قدرت باروری آن را افزایش می‌دهند همچنین به دلیل جابجایی مداوم در خاک، با ایجاد سوراخ‌های زیاد، راه نفوذ اکسیژن به خاک را آسان می‌کنند.

کلمه ورمی (Verms) از لغت لاتین ورم (Vermis) گرفته شده که به معنی کرم است. تولید ورمی کمپوست فرایندی نیمه هوازی است (حدود ۸۰٪ رطوبت) که توسط گونه‌ای خاص از کرمها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، و اکتینومیست‌ها انجام می‌شود، همچنین مواد حاصل از بستر رشد کرم بوده که پس از دفع مواد زائد از سیستم گوارشی کرم در محیط باقی می‌ماند، ورمی‌کمپوست، مجموعه‌ای از فضولات کرم به همراه مواد آلی تجزیه شده و نیز اجساد کرم‌هاست که برای گیاه ارزش غذایی فراوانی دارد. در خاک‌هایی دارای مواد دفع شده توسط کرمها، عناصری مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم ۵ – ۱۱ مرتبه بیشتر از خاک‌های بدون کرم است. در اثر عبور مواد آلی از دستگاه گوارش کرم، عناصری از جمله ریزمغذی‌ها زیاد می‌شوند.

تولید ورمی‌کمپوست، تغذیه کرم‌های قرمز حلقوی بارانی موسوم به Eisenia foetida از مواد آلی پسماندهای آشپزخانه بوده و محصول این فرایند کود آلی است که یکی از غنی‌ترین کودهای شناخته شده در دنیا است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید.


مطالب مرتبط :

ورمی کمپوست برای گلخانه

مزایا مصرف ورمی کمپوست برای گلدان

ورمی کمپوست برای سانسوریا

نحوه مصرف ورمی کمپوست


کلمات کلیدی : تولید ورمی کمپوست ، بهترین خاک گلدان ، ورمی کمپوست درجه یک ، آموزش تولید ورمی کمپوست ،ورمی کمپوست برای گلخانه ها ، معایب ورمی کمپوست ، مراحل تولید ورمی کمپوست ، خواص ورمی کمپوست ، آموزش ترکیب خاک گلدان ، راه رشد بهتر گیاهان ، تولید ورمی کمپوست درکرج ، پخش ورمی کمپوست در کرج.

 

ما در گروه خدمات بازرگانی و کشاورزی خاکساری با سالها تجریه در خصوص نهاده های کشاورزی و واردات کوکوپیت در خدمت شما کشاورزان و گلخانه داران عزیز می باشیم . برترین انواع کوکوپیت را با ارزان ترین قیمت ممکن را از ما بخواهید ، حتما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در خصوص طرح های فروش ویژه کوکوپیست ، کسب نمایید .

ما اینجا هستیم:

  کرج | محمد شهر | بعد از سه راه امیرکبیر | شرکت اکسیر نویان روشا

شماره تماس دفتر تهران : 91300214  |  021

 شماره تماس دفتر کرج :  91300214  |  026

تلفن همراه مدیر فروش :  2685816  |  0912

 واحد پشتیبانی و دفتر فروش : info@cocopits.ir

 

Language: English

تمامی حقوق اين سايت محفوظ و متعلق به شرکت اکسیر نویان روشا می باشد. Copyright © 2019 cocopits.ir

 

طراحی سایت توسط هلدینگ دیاکو